دیوارنگاره شهری در محور دروازه ری قم اجرا می‌شود

مدیر منطقه یک شهرداری قم از اجرای عملیات جداره‌سازی و دیوارنگاره شهری در خیابان شهدای دروازه ری شهر قم خبر داد.

به ‌گزارش میراث‌آریا،  محمدحسین علی‌اکبری با اشاره به اجرای عملیات جداره‌سازی در خیابان شهدای دروازه‌ری بیان کرد: این عملیات با هدف بهبود منظر شهری و ایجاد محیطی شاد و امن برای شهروندان به اجرا درآمد.  

مدیر منطقه یک شهرداری قم افزود: با توجه به اینکه منازل و ساختمان‌های محله به دلیل واقع شدن در بافت فرسوده دارای نما و منظر مناسبی نبودند، با هدف ایجاد شادابی و شور و نشاط و فراهم کردن فضای شاد محله‌ای، عملیات اجرایی معابر این محلات ساماندهی انجام شد.

او به تشریح اقدام‌های انجام شده در این طرح اشاره و خاطرنشان کرد: در این راستا ۵۴۰۰ مترمربع سیمان سفید و اجرای عملیات تخریب، برچیدن و جمع‌آوری نخاله به مساحت ۱۳۵۰ متر مکعب از جمله این اقدامات است.

او ادامه داد: تناسب و زیبایی محیط بصری در حوزه طراحی شهری و معماری از یک سو و نابسامانی و اغتشاش حاکم بر منظر شهری امروزه از سوی دیگر، موجب شد که ضرورت ساماندهی جداره‌های شهری ضروری و در دستور کار قرار گیرد.

علی‌اکبری با اشاره به این که ایجاد فضای پویا و سرزنده در شهر یکی از اهداف زیباشناسی شهری است، گفت: از آن جا که خیابان شهدای دروازه‌ری یکی از مهم‌ترین محله‌های منطقه یک است و همچنین در بافت فرسوده قرار دارد، اجرای عملیات جداره‌سازی در این منطقه با همکاری سازمان سیما و منظر شهرداری قم شروع در حال انجام است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072501860
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha